Inleiding:
1. Grafisch vormgever
2. Social media management
3. Webdesign
4. Fotografie
1. Grafisch Vormgever
Wat doet een grafisch ontwerper?
Grafische vormgeving is het visueel en creatief vormgeven van ideeën. Die dan technisch worden uitgewerkt. Het idee/concept wordt vooraf bedacht door een brainstorm of uit te proberen en door te inspireren.
Ontwerpen is een proces die je samen met je klant doormaakt tot hij trots en tevreden is met het resultaat.Een grafisch vormgever kan elk soort van drukwerk lay-outen: een advertentie, een geboortekaartje, huisstijlen aanmaken, een logo, naamkaartje, briefpapier, verpakking, … ontwerpen.
Ook een brochure, een poster, een flyer, een magazine, een catalogus, een roll-up banner voor op beurzen of de stand zelf ontwerpen. Ook digitaal zoals Facebook-banners en andere sociale mediadragers, digitale nieuwsbrieven, websites lay-outen, online advertenties opmaken. Foto’s bewerken en illustraties maken.
Elke grafisch ontwerper heeft zijn eigen stijl.Ik hou vooral van ‘KEEP IT SIMPLE’ Elke ontwerper heeft specialisaties waar hij goed in is.
Hoe gaan we te werk?
Als je interesse hebt, stuur je me een mailtje, eens sms of geef je me een belletje. Dan leggen we een afspraak vast. Ik werk graag persoonlijk daarom face-to-face.
Bij onze afspraak bespreken we wat je nodig hebt van grafisch ontwerp. Weet je al heel goed wat je wil of wil je dat ik het mee uitzoek voor jou?
Ik stel je vragen om een duidelijk beeld te krijgen van wat je wil (en niet wilt) en jij kan natuurlijk ook al je vragen stellen. Ik hou niet van commerciële blabla en rond de pot te draaien. Als ik iets niet kan, zal ik dat ook zeggen. Ik wil dat je het gesprek afsluit met een goed gevoel en dat je weet wat je kan verwachten.
Na de afspraak stuur ik je een offerte door. Daarin vind je nog eens een samenvatting van wat je mag verwachten, de prijzen, eventuele correctierondes en soms ook nog extra’s zoals de prijs van een extra pagina. De offerte onderteken je en dan ga ik aan de slag. Meestal krijg je binnen een termijn van twee weken je eerste voorstel(len).
Jij neemt de tijd om deze te bekijken en geeft je correcties door. Bij brochures en ontwerpen van meer dan 1 pagina worden die correcties in nota’s in een pdf gemaakt zodat er geen verwarring is met bvb. leesbaarheid en het gaat ook efficiënter om de correcties terug te vinden. Zo gaat het ontwerp heen en terg volgens de vastgelegde correctierondes.
Als alles goedgekeurd is door jou, maak ik de drukklare files voor jou en ook eventueel andere besproken formaten en dan stuur ik je de factuur.
Welk grafisch werk kan ik doen voor jou?
WEL:
Brochures, visitekaartjes, bedankingskaartjes, catalogus, flyer, magazine, prijslijsten, fiches, mappen, posters, logo’s, huisstijlen, banners, beursstand, advertenties, mailings, basis jouwweb site, iconen, vectoriseren van logo’s en tekeningen, sticker, belettering,...
Twijfel je nog, aarzel niet om me een mailtje te sturen.
Wie heeft de rechten van het grafisch ontwerp?
Na een afgerond grafisch ontwerp proces (en na betaling van de factuur) is de opdrachtgever eigenaar van het grafisch ontwerp. Dat wil zeggen dat de opdrachtgever onbeperkt gebruikersrecht heeft. De auteursrechten blijven eigendom van de grafisch ontwerper. Dat wil zeggen dat de opdrachtgever het grafisch ontwerp niet zonder toestemming kan veranderen of doorverkopen.
Alsook dat de grafisch ontwerper deze mag gebruiken voor de socials en reclame doeleinden, of dit is op voorhand gezegd dat de opdrachtgever dit niet wilt.
Welke programma's worden vooral gebruikt en waarvoor?
InDesign is een programma dat voor veel mensen minder bekend is. Je gebruikt het vooral voor drukwerk. Denk aan kranten, magazines, brochures maar ook flyers en posters. Je gebruikt InDesign voornamelijk bij het opmaken van veel tekst.
In InDesign kun je makkelijk teksten, foto’s, logo’s en andere elementen samenbrengen op de door jou gewenste manier. Ook zorgt InDesign ervoor dat je deze met de juiste afmetingen en aanleverspecificaties bij een drukker kunt aanleveren. De foto zelf bewerk je wel in Photoshop als dat nodig is, maar je werkt de poster uit met tekst en andere vormgeving in InDesign.
Illustrator is een programma waarmee je illustraties kunt maken, ook wel ‘vector art’ genoemd. Dit programma is niet geschikt voor foto’s. Een vector is een vorm in Illustrator dat oneindig groot of klein gemaakt kun worden zonder dat het scherpte verliest. Je gebruikt het programma voor onder andere logo’s maken, illustraties, infographics, grafieken, iconen, typografie enzoverder.
Photoshop is het programma waar iedereen van denkt dat daar alles in gebeurd. Dit is niet helemaal waar. Lang niet alle vormgevers gebruiken dit programma meer zo vaak. Het ligt er maar net aan wat je wilt maken. Photoshop is bedoelt voor fotobewerking en daarbij draait alles om pixels. Pixels zitten verwerkt in een foto. Pixels vormen samen een foto. Dus hoe meer pixels, hoe scherper je foto!
Naast fotobewerking is Photoshop ook ideaal voor het maken en bewerken van digitale afbeeldingen voor op websites. Ook zijn er kunstenaars en designers die in Photoshop digitale kunstwerken maken. Met een tekentablet kun je je fantasie de vrije loop laten en maken wat je maar wilt.
Wat is een huisstijlgids of huisstijlhandboek?
In een huisstijlgids of huisstijlhandboek leg je de stijlregels van je visuele identiteit vast. Hierin staat bvb. hoe je omgaat met logovarianten, kleuren, stijlelementen en typografie. Zo is voor iedereen duidelijk welke richtlijnen er gelden voor visuele communicatie. Welke onderdelen je in het huisstijlhandboek naar voren laat komen, is voor iedere organisatie anders. In ieder geval is het logo een belangrijk onderdeel van je huisstijl. Heb je verschillende versies van het logo, kleur en zwart-wit? Of misschien heb je een variant met en zonder beeldmerk? Welke gebruik je dan wanneer?
Leg naast het logo ook de gekozen kleuren vast in het huisstijlhandboek. Deze zijn namelijk met zorg uitgekozen. Zowel de CYMK, RGB, HEX en de eventuele PMS-kleuren mogen daarom niet ontbreken.Een ander belangrijk onderdeel van je visuele identiteit is de gekozen typografie. Dit zijn de lettertypes die worden gebruikt. Welk font gebruik je wanneer? In welke puntgrootte en met welke regelafstand? Zijn er standaard lettertypes/-groottes voor koppen en voor platte tekst? Ook deze onderdelen vind je vaak terug in het huisstijlhandboek.
Welke onderdelen je in het huisstijlhandboek naar voren laat komen, is voor iedere organisatie anders. In ieder geval is het logo een belangrijk onderdeel van je huisstijl. Heb je verschillende versies van het logo, kleur en zwart-wit? Of misschien heb je een variant met en zonder beeldmerk? Welke gebruik je dan wanneer?
Leg naast het logo ook de gekozen kleuren vast in het huisstijlhandboek. Deze zijn namelijk met zorg uitgekozen. Zowel de CYMK, RGB, HEX en de eventuele PMS-kleuren mogen daarom niet ontbreken.
Een ander belangrijk onderdeel van je visuele identiteit is de gekozen typografie. Dit zijn de lettertypes die worden gebruikt. Welk font gebruik je wanneer? In welke puntgrootte en met welke regelafstand? Zijn er standaard lettertypes/-groottes voor koppen en voor platte tekst? Ook deze onderdelen vind je vaak terug in het huisstijlhandboek.
Voor wat gebruik je jpg, png, psd, eps, ai of pdf?
Een JPG is een afbeelding met achtergrond. Het is het meest gebruikte bestandstype voor online en print. JPG is ideaal geschikt voor website of voor een Social Media post. In tegenstelling tot PNG biedt JPG geen ondersteuning voor transparantie. Een JPG biedt over het algemeen een goede balans tussen goede beeldkwaliteit en lage bestandsgrootte.
Een PNG is eigenlijk hetzelfde als een JPG, maar dan alleen voor gebruik op beeld. Niet geschikt voor drukwerk! Daarnaast heeft een PNG keuze tot een transparante achtergrond. Jouw afbeelding of logo kan goed gebruikt worden als extra laag over een achtergrond.
Een PSD is het officiële Adobe Photoshop bestand en bestaat uit verschillende ‘lagen’ die je allemaal los van elkaar kan bewerken. Een nadeel hierin is dat er weinig programma’s zijn die een PSD-bestand kunnen openen en dat het redelijk zwaar is.
Een EPS is een grafisch bestand. Het wordt voornamelijk gebruikt voor logo’s en illustraties. Een EPS bestand kun je vergroten of verkleinen zonder kwaliteitsverlies. Om die reden is het perfect voor drukwerk.
De afkorting AI staat voor Adobe Illustrator. Adobe Illustrator wordt gebruikt voor het ontwerpen van logo’s en vector bestanden. Een vector kan je vergroten of verkleinen zonder kwaliteitsverlies. Hetzelfde als een PSD is een AI-bestand bedoelt om het originele bestand te kunnen bewerken.
Een PDF is het standaard formaat voor het uitwisselen van al je documenten. Hoge resolutie bestanden zijn geschikt om je bestanden aan te leveren aan je drukkerij. Het grote voordeel aan PDF-bestanden is dat iedereen ze kan openen zonder speciale software, en dat alle documenten er op elke computer en voor elke printer altijd hetzelfde zullen uitzien.
Waar kom ik aan goede foto's?
Foto’s en afbeeldingen kunnen enkel gebruikt worden wanneer je toestemming hebt van de fotograaf. Dus je kan ze niet zomaar van het internet halen. Ook kan je niet zomaar een foto van personen gebruiken zonder hun toestemming.
Je kan foto’s kopen op fotobanken, die zijn goed van kwaliteit en er is een groot aanbod. Ik werk meestal met Shutterstock of iStock. Je kan ze zelf kopen via een abonnement of via mij. Nadeel is wel dat veel foto’s er zeer Amerikaans uitzien. Je kan ook eens kijken op Unsplash, dat is een gratis fotobank maar het aanbod is natuurlijk beperkter. Check altijd hoe het zit met de rechten van de fotograaf, soms is het gebruik beperkt.
Wat is een lowres pdf en een highres pdf?
Lowres en highres is de afkorting van low en high
resolution (lage en hoge resolutie). Een lowres wordt meestal uitgewisseld om de eerste voorstellen door te sturen. Door de lage kwaliteit kan je deze makkelijk mailen en kunnen er nota’s in aangebracht worden met correcties. De kwaliteit van de foto’s zijn niet goed in een lowres pdf, dus baseer je daar niet op.
Als de lowres pdf wordt goedgekeurd en naar de drukker mag dan wordt er een highres pdf (of drukklare pdf) gemaakt. Deze is goed van kwaliteit en druktechnisch in orde. Deze zijn dikwijls te zwaar om te mailen. Je kan ze herkennen doordat er in de hoeken van het document dikwijls snijtekens staan.
Wat is een vectorieel logo?
Een afbeelding, zoals een JPEG of PNG, bestaat normaal gezien uit pixels in een raster, elk met hun eigen kleur.
Vectoren zijn afbeeldingen die niet uit pixels bestaan, maar uit punten en lijnen. Je kan ze oneindig vergroten zonder dat ze kwaliteit verliezen, goed voor een visitekaartje maar ook op een grote bache op je gevel. Logo’s worden bij voorkeur vectorieel gemaakt in Illustrator en bewaard onder .ai of .eps.
Wat is een CMYK, RGB en HEX?
RGB staat voor Rood, Groen en Blauw en werkt op basis van licht. Hoe meer en hoe feller je de kleuren combineert, hoe witter de kleur wordt. RGB kleurcombinaties worden vooral gebruikt als je voor digitaal ontwerpt. Beeldschermen werken namelijk ook op basis van licht.
Printers en drukmachines werken met inkt op basis van CMYK kleuren. Om de juiste kleuren te krijgen moet je ontwerp dus in CMYK zijn, of naar CMYK kleuren omgezet worden. CMYK staat voor Cyaan Magenta Yellow en blacK. Met deze 4 kleuren kan je alle kleuren verkrijgen.
Een Hex-code is de code van een bepaalde kleur in HTML, deze zijn dus specifiek voor je beeldscherm. Een hex-code bestaat uit 6 cijfers) die duidelijk maken om welke kleur het gaat en begint altijd met een #.
Wat zijn pantonekleuren?
PMS (Pantone Matching System) is een universeel en gestandaardiseerd systeem om kleuren te benoemen. Pantone-kleuren worden vóóraf gemengd uit acht basiskleuren, terwijl bij CMYK-kleuren het mengproces gebeurt in de drukpers. Sommige kleuren kunnen niet uit CMYK gemaakt worden en daarom neem je beter een Pantonekleur zoals bvb. feloranje of zilver. Pantone wordt meestal nog gebruikt bij drukwerk in 2 kleuren zoals briefpapier. Van Pantonekleuren vind je ook verschillende Pantonewaaiers terug, zeer handig om een kleur te bepalen.
Wat is afloop?
Met afloop van het drukwerk, ook wel bleed genoemd, bedoelen we de marges die nodig zijn voor het snijproces. Meestal nemen we 3 of 5 mm rondom. Dus alle foto’s en kleurvlakken die tegen de rand komen, moet je 3 mm over de ‘rand’ laten verder lopen en zo heb je geen witte randen bij het snijden.
Wat zijn paskruisen en snijtekens?
Meestal zitten de paskruisen samen met de snijtekens in een document. De paskruisen zijn bedoeld om bij het drukken de kleuren precies op elkaar te kunnen drukken.Het is een instrument om nauwkeurig te kunnen drukken. Snijtekens zijn bedoeld om aan te geven hoe het papier gesneden moet worden. Snijlijnen herken je aan de zwarte lijntjes op de hoeken van het bestand. Deze zijn eenvoudig toe te voegen in professionele drukwerkprogramma’s als Adobe Indesign en Illustrator.
Wat zijn de standaardformaten?
• A0 1189 x 841 mm
• A1 841 x 594 mm
• A2 594 x 420 mm poster
• A3 420 x 297 mm poster
• A4 297x 210 mm briefpapier
• A5 210 x 148 mm
• A6 148 x 105 mm
• A7 105 x 74 mm
• A8 74 x 52 mm
• B1 700 x 1000 mm
• B2 500 x 700 mm
• 85 x 55 mm naamkaartje
• 210 x 99 mm groetenkaart
Wat is het verschil tussen digitaal en conventioneel drukken?
Digitaal printen
Voor kleinere hoeveelheden gebruiken we een digitale printer. Hiervoor is het niet nodig om drukplaten te maken. Die zijn namelijk duur in aanmaak waardoor de prijs van het drukwerk te hoog zou worden.
Voordelen:
Voordeliger bij een lage oplage.
De opstartkosten zijn laag.
Personalisatie is mogelijk.
Nadelen:
Hoger kostenbij een hogere oplage.
Papiersoorten zijn beperkt.
Kan kleurafwijkingen hebben.
Offset drukken
Offset drukken gebeurt aan de hand van traditionele drukpersen. Er wordt voor elke kleur (cyaan, magenta, geel en zwart) een aluminium drukplaat aangemaakt die de inkt overdraagt op een rubberdoek. Deze doek drukt dan de inkt op het papier.
Voordelen:
Voordeliger bij een hoge oplage.
Speciale en luxe afwerkingsmogelijkheden.
Geen kleurafwijkingen
Nadelen:
De productie is vaak minder snel
dan digitaal drukwerk.
Hoge opstartkosten.
Waar moet een goede foto aan voldoen?
Voor drukwerk lever je foto’s aan die op ware grootte minimum 200 dpi, bij voorkeur 300 dpi zijn. (foto’s voor digitaal gebruik: 72 dpi). Dat is waarschijnlijk chinees voor je maar je zou ongeveer kunnen zeggen dat je een foto van 2000×3000 pixels of een bestandsgrootte van ongeveer 18 megabyte moet hebben om een kwaliteitsvolle A4 afdruk te maken. Over het algemeen geldt dat een foto met een bestandsgrootte van minder dan 200 kb te klein is. Van een foto van 2 Mb of meer is die vaak wel hoog genoeg voor standaardgebruik. Maar meer dan een grove indicatie is dit niet.
Blaas je foto’s niet zomaar op. Bij het vergroten van de foto krijg je slechtere kwaliteit. Probeer dus bij het aanleveren je originele foto aan te leveren voordat hij bewerkt of kleiner gemaakt is. Een goede foto is correct belicht, goed van scherpte, vrij van ruis en helder van kleur.
Wat is foliedruk, letterpress, blinddruk?
Foliedruk
Foliedruk is een ambachtelijke druktechniek waarbij met behulp van warmte een laagje folie in de kaart wordt gedrukt. Het indrukken gebeurd met een stempel die speciaal voor het kaartje aangemaakt wordt. Gekende folies zijn goudfolie, koperfolie, zilverfolie en rosé-goudfolie, maar ook blauwe, groene, rode, paarse, … folies zijn mogelijk! In tegenstelling tot inkt is folie 100% dekkend.
Letterpress en blinddruk
Bij letterpress wordt de tekst of tekening in de kaart gedrukt met een kleur naar keuze. Deze druktechniek zorgt dan ook voor een mooi en voelbaar reliëf in de kaart. Dit geeft het kaartje een unieke uitstraling.
Bij blinddruk wordt de info blanco in de kaart gedrukt, zonder inkt dus. Deze techniek komt het beste tot zijn recht op extradik papier.
Gestreken en ongestreken papier: Wat is het verschil?
Gestreken of coated papier is het gladde papiertje dat je kent van de gemiddelde flyer. Het papier is voorzien van een coating of strijklaag die ervoor zorgt dat het papier glad wordt. Hierdoor is het papier beter te bedrukken. Deze papiersoort zie je vaak bij glossy magazines en flyers.
Ongestreken papier wordt ook wel uncoated papier genoemd en is in de kern hetzelfde als gestreken papier, maar dan zonder het laagje coating. Daardoor kan deze soort een structuurtje hebben. Het is wat ruwer. Ongestreken papier is dan ook goed beschrijf- en bestempelbaar omdat het de inkt een beetje opneemt. Het heeft een duurdere en speciale look, een gestreken papier is meer ‘gewoon’ papier.
Wat is een kapvorm?
Bij kappen (ook stansen of ponsen) worden bepaalde delen uit het papier verwijderd door middel van een kapvorm. Zo wordt het papier nauwkeurig en snel in de juiste vorm en op maat gesneden. Het kan toegepast worden op allerlei soorten drukwerk: deurhangers, presentatiemappen, naamkaartjes, flyers, … Er bestaan standaard kapvormen die een drukkerij liggen heeft of je kan er één op maat laten maken voor je persoonlijk, uniek drukwerk.
Hoe kies ik het juiste papier?
Het verhaal begint altijd bij het zogenaamde ‘gramsgewicht’. Het gewicht van papier wordt namelijk bepaald door het aantal gewogen grammen per vierkante meter, vanuit het A0 formaat.Een papiervel op A0 formaat heeft een oppervlakte van ongeveer 1 m². Als je één vel van een bepaalde papiersoort in dat formaat gaat wegen, krijg je het ‘gramsgewicht’ van het papier (= g/m²).
Voor brieven en andere correspondentie wordt gewoonlijk papier van 90 g/m² gebruikt. Maar dat betekent dus niet dat jouw brief 90 g weegt! Welk papiergewicht je nu best kiest, is sterk afhankelijk van het type drukwerk dat je bestelt. Voor recto verso drukwerk is een iets zwaarder papier het meest geschikt, om een doordruk te vermijden. Zo ben je er zeker van dat de gedrukte tekst of afbeelding op de achterzijde niet te merken is op de voorzijde (en omgekeerd). We bekijken samen welk papier het beste past bij jouw drukwerk. Hoe dikker en specialer het papier, hoe duurder natuurlijk.
Waarom moet je voor brochures, magazines, ... per 4 pagina's rekenen
Om een boekje te verkrijgen moet je minimum 4 pagina’s rekenen. Als je een blad in 2 plooit, dan heb je een voorzijde, een linkse binnenzijde, een rechtse binnenzijde en een achterzijde, 4 zijdes dus. En op iedere zijde staat er bij voorkeur iets. Voor een dikker boekje, tel je er steeds 4 pagina’s bij.
Als je 16 pagina’s heb dan vormt dat een katern en boekjes van 32 pagina’s tellen dus 2 katernen. Het kunnen bvb. ook 4 x 16 + 8 pagina’s zijn, dan heb je wel papierverlies omdat je 8 blanco pagina’s hebt die weggesmeten worden.
Wat is self- en hardcovering?
Een selfcover is een boek of een magazine waarvan het papier van de cover exact hetzelfde is als dat van het binnenwerk. Dit geeft meestal een minder luxueus gevoel. Het kan soms, afhankelijk van het totaal aantal bladzijden, een stuk schelen in de prijs.
Een hardcover is een boek die voorzien is van een harde kaft. Een hardcover bestaat uit een boekblok van dunner papier (meestal genaaid), uit schutbladen en een harde kaft. De dikte van de kaft varieert meestal tussen de 2 en de 3 mm.
Geniet, gelijmd of genaaid?
De geniete binding is een echte klassieker onder bindmethodes. Deze wijze van binden wordt heel frequent gebruikt bij tijdschriften, brochures en (dunne) catalogi. Bij de geniete binding worden in elkaar gestoken drukvellen met nietjes van staaldraad in slechts één doorloop in de rugvouw met elkaar verbonden. Daarbij wordt het nietje in de meeste gevallen op twee plaatsen door de band geprikt en aan de binnenzijde omgebogen. Na de binding volgt het bijsnijden aan drie kanten.
Voordelig en snel te produceren zijn de voordelen van deze binding. Bovendien onderscheidt deze zich door een relatief lange duurzaamheid en het drukwerk kan heel goed worden opengeslagen. Opgedrukte motieven zijn tot ver in de band (het midden van het drukwerk in opengeslagen toestand) zichtbaar.
De pagina’s van een gedrukt product worden aan elkaar gelijmd om duurzaam drukwerk te produceren. De verlijming is perfect voor verkoopcatalogi (dikke), tijdschriften en magazines en uitgebreide brochures.
Bij de verlijming worden afzonderlijk gevouwen vellen achter elkaar op elkaar gelegd (verzameld) Daaruit ontstaat het binnenwerk van uw drukwerk. Om ervoor te zorgen dat de lijm diep in de papiervezels kan doordringen, wordt de rug afgefreesd, opgeruwd en het papierstof dat daarbij ontstaat verwijderd. Pas dan kan de lijm met behulp van rollen of spuitkoppen aan de buitenkant op de band (rug van het boek) worden aangebracht. Vervolgens wordt de omslag op de nog niet volledig gedroogde lijm geperst. Dan worden de overige drie kanten bijgesneden en is het verlijmde gedrukte product klaar. Bij de verlijming is meestal een banddikte van enkele millimeters nodig. Daarom zijn kleine aantallen pagina’s met geringe papiergramsgewichten in de regel technisch niet uitvoerbaar.
Bij de genaaid gebrocheerde binding worden de drukvellen door middel van draden met elkaar verbonden. Met draad gehecht drukwerk is heel duurzaam, maar wel tijdrovend qua productie en duur, en wordt daarom toegepast voor hoogwaardige werken. Typische producten van deze manier van boekbinden zijn boeken zoals bijvoorbeeld prentenboeken, kunstboeken, catalogi, …
Bij de genaaid gebrocheerde verbinding vouwen wij eerst afzonderlijke drukvellen. Deze worden vervolgens verzameld en aan elkaar vastgenaaid. Hieruit ontstaat het boekblok, dat op de rug met lijm wordt bestreken en aan drie kanten wordt bijgesneden. De aan elkaar genaaide en met lijm ingestreken boekblokken kunnen vervolgens in diverse omslagen worden gehangen.
Ben je verplicht om met mijn drukker te werken?
Nee, ik heb enkele drukkers die ik kan aanraden maar je bent vrij in welke drukker je kiest om mee samen te werken. We kunnen ook samen op zoek gaan naar de beste drukker.
Wij werken samen met een aantal drukkers, waar ik prijzen kan opvragen en die mee in de offerte kan verwerken op vraag van u.
2. Social Media
Zit ik vast aan een abonnement?
Nee, je zit niet vast aan een abonnement!
Na de eerste (proef)maand zal er een evaluatiegesprek plaatsvinden waarin gesproken wordt over de verdere samenwerking. Als het maandelijkse abonnement wordt afgesloten, kan het maandelijks worden stopgezet en betaal je alleen voor de tot dan toe gewerkte uren aan mijn uurtarief.
Hoe verloopt het contact met jullie bedrijf?
Er kan contact opgenomen worden via ons contactformulier op deze website, via telefoon of privébericht, whatsapp, e-mail, instagram/Facebook.
Krijg ik de post nog te zien voordat ze live gaan?
Zeker weten! Voordat ik de posts plaats, wacht ik op jouw goedkeuring.
Hoe snel kunnen jullie starten als ik een social media pakket aanvraag?
Dit is afhankelijk van het gekozen social media pakket.
Ik heb +- 2 weken nodig voor de voorbereidingen van de opvolgende maand. Na deze periode van +- 2 weken kunnen de eerste post al live gaan!
Ik wil alleen ondersteuning op het gebied van social media maar nog niet alles uitbesteden. Is dit ook mogelijk?
Absoluut, ik bied met plezier op maat gemaakte social media ondersteuning aan. Mijn diensten zijn flexibel, ik bied 2 mogelijkheden aan het 'do it yourself' pakket, maar ook een '4 management pakketten'.
Op welke platforms kunnen jullie mijn social media bijhouden?
Ik bied de mogelijkheid om jouw social media volledig uit te besteden op verschillende platforms, waaronder Instagram, Facebook en Tiktok mits extra toeslag
Welke social media platforms zijn het meest geschikt voor mijn bedrijf?
Het is belangrijk op te merken dat elk platform zijn eigen kenmerken, doelgroepen en beste praktijken heeft, dus het is essentieel om de specifieke doelen en doelgroepen van een merk in overweging te nemen bij het bepalen van de juiste strategie voor elk kanaal. Tijdens de eerste gesprekken zullen we dit samen bespreken en bepalen. Een beknopte omschrijving van de kanalen om alvast een idee te krijgen:
Facebook
Facebook is een populair sociaal netwerk waarmee gebruikers met elkaar kunnen verbinden, berichten kunnen delen, foto's en video's kunnen uploaden en in contact kunnen blijven met vrienden, familie en merken. Het platform biedt ook mogelijkheden voor het maken van bedrijfspagina's, het adverteren en het bereiken van een breed publiek.
Instagram
Instagram is een visueel georiënteerd sociaal netwerk waar gebruikers foto's en video's kunnen delen. Het is vooral populair voor het delen van lifestyle, mode, reizen en kunstgerelateerde content. Het platform biedt mogelijkheden voor het opbouwen van een volgersgemeenschap, het promoten van producten of diensten en het samenwerken met influencers.
TikTok
TikTok is een platform voor het delen van korte video's, meestal met muziek en dans. Het staat bekend om zijn creatieve en virale content, vooral onder jongere gebruikers. TikTok biedt mogelijkheden voor entertainment, het creëren van merkbekendheid en het bereiken van een jonger publiek.
Welke soorten content werken het beste op social media?
Wat het beste werkt is een gevarieerde inhoud, waaronder afbeeldingen, video's, polls, etc.
Boeiende en informatieve inhoud die de interesse van de doelgroep wekt. En UGC (User Generated Content) kan ook zeer effectief zijn.
User Generated Content (UGC) verwijst naar content die door gebruikers wordt gemaakt en gedeeld op sociale media of andere online platforms. Het zijn posts, foto's, video's, reviews, opmerkingen, en andere vormen van media die door individuele gebruikers worden gegenereerd in plaats van door merken of bedrijven zelf.
Wat UGC zo waardevol maakt, is dat het authentiek en geloofwaardig is. Het wordt gemaakt door de gebruikers zelf, vaak als reactie op positieve ervaringen met een product, dienst of merk. UGC kan bijvoorbeeld bestaan uit klanten die foto's delen van zichzelf met een product, het delen van positieve recensies of het maken van video's waarin ze hun ervaringen delen.
De voordelen van UGC zijn divers. Het kan helpen bij het opbouwen van vertrouwen en geloofwaardigheid, aangezien potentiële klanten de ervaringen van echte gebruikers zien. UGC kan ook zorgen voor betrokkenheid en interactie, omdat gebruikers zich gewaardeerd voelen wanneer hun content wordt gedeeld of erkend door een merk. Daarnaast kan UGC helpen bij het vergroten van de merkbekendheid, omdat gebruikers de content delen met hun eigen netwerken.
Veel merken moedigen actief UGC aan door het organiseren van wedstrijden, het gebruik van specifieke hashtags, het vragen om reviews of het delen van klantverhalen. Het is echter belangrijk om de juiste juridische en ethische richtlijnen te volgen bij het gebruik van UGC, zoals het verkrijgen van toestemming van gebruikers voordat hun content wordt gedeeld.
Over het algemeen biedt User Generated Content merken een krachtige manier om de betrokkenheid, geloofwaardigheid en merkbekendheid te vergroten door middel van de authentieke ervaringen en aanbevelingen van gebruikers.
Hoe kan ik meer volgers en bereik opbouwen?
Door het bieden van waardevolle en boeiende content die jouw doelgroep aanspreekt, relevante hashtags te gebruiken en gebruik maken van de mogelijkheden voor ontdekking op sociale mediaplatforms. Eventueel promoten van jouw sociale media-accounts op andere marketingkanalen en moedig uw bestaande klanten aan om u te volgen. Ook hier zijn verschillende groei strategieën voor die ik met jou in grote lijnen bespreek welke het beste resultaat zal geven. Ik doe absoluut niet aan volgers kopen, dit heeft geen enkele meerwaarde voor het bedrijf. Je wilt namelijk volgers die interesse hebben in de product of diensten die jou bedrijf aanbied. Een social media kanaal met enorm veel volgers zegt dus helemaal niets over de verkoop van je diensten of producten!
Hoe word de effectiviteit van mijn sociale media-activiteiten gemeten?
Door belangrijke statistieken bij te houden, zoals volgersgroei, bereik, betrokkenheid en conversies, wordt de effectiviteit van de sociale media-activiteit gemeten. Door goede KPI's (Key Performance Indicators) vast te stellen die aansluiten bij jouw doelstellingen, kun je de resultaten en impact van jouw sociale media-activiteiten meten. Deze statistieken krijg je iedere maand te zien, zodat je daadwerkelijk weet of jouw social media groeit/effectief is.
Hoe wordt er omgegaan met het beheren van negatieve reacties of online crisis?
Tijdens het monitoren van de social media zal er professioneel, snel, beleefd en empathisch gereageerd worden op negatieve reacties. Het streven is om het probleem offline op te lossen door privéberichten of contactgegevens aan te bieden. Indien nodig of als gewenst, kan er een crisiscommunicatieplan worden opgesteld om adequaat te reageren op ernstige online crises.
Hoe word er gezorgd voor meer volgers en bereik?
Het streven is om waardevolle en boeiende content aan te bieden die jouw doelgroep aanspreekt. Dit kan op verschillende manieren, zoals visuele content (zoals foto's of afbeeldingen), video's (korte clips, tutorials, vlogs of animaties), blogartikelen, quotes, polls en enquêtes, klantrecensies, wedstrijden en giveaways, een kijkje achter de schermen van jouw bedrijf, berichten rond feestdagen en speciale gelegenheden, tips en adviezen, gebruikersinhoud en inspirerende verhalen. Heel veel opties zijn dus mogelijk en in de eerste weken/maanden kijken we naar welke soorten posts effectief zijn en hier bouwen we dan op verder.
Wordt er gebruik gemaakt van de trends en ontwikkelingen in social media?
Trends en ontwikkelingen veranderen voortdurend. Door op de hoogte te blijven van nieuwe functies en updates op sociale mediaplaforms, integreer ik deze op de juiste manieren op jou social media. Dit hoef je dus absoluut niet zelf in de gaten te houden. Laat mij het werk voor jou doen.
3. Webdesign
Oriëntatie
Wat kost het om een website te maken?
Dit is meteen de meest gestelde vraag!
Tegelijkertijd ook de moeilijkste te beantwoorden vraag.
De uiteindelijke investering die je moet doen om je nieuwe website te laten maken hangt van heel veel factoren af, niet in de laatste plaats het budget dat je voor je website opzij hebt gezet.
Wil je een eenvoudige website, een uitgebreide of een webwinkel...
De ene site is heel anders dan de andere site, het niveau van denkwerk en maakwerk ligt ook mijlenver uit elkaar.
Daarom is het ook belangrijk dat ik weet wat voor budget je voor ogen hebt voor ik een offerte doe. Weet ik je budget, dan kan ik aangeven welke van je wensen mogelijk zijn binnen het budget en wat niet.
Wie bouwt onze website?
Amaréo is een eenmanszaak. Ik Evy Vindevogel ben de eigenaar, webontwerper en het aanspreekpunt voor alle zaken die te maken hebben met je nieuwe website. Ik ben dus ook degene die je website bouwt. Mocht ik er tijdens de voorbereiding achter komen dat een bepaald onderdeel specifieke kennis of een specifieke bekwaamheid vereisen die ik niet bezit, dan zal ik uiteraart in overleg hiervoor een specialist inhuren.
Neem je iedereen aan als cliënt?
Neen, zeker niet! Ik moet met je onderneming en met jouw samenwerken & ik moet het wel leuk vinden om dat te doen.
Wanneer ik me niet goed voel bij jouw als potentiële cliënt of wanneer ik weet dat ik niet de juiste persoon ben voor je project, dan zal ik hiervoor ook geen offerte maken en dit ook zo naar jouw communiceren
Dit is de eerste keer dat we een website laten maken. Help je ons door het proces heen?
Zeker weten! Ik heb processen die je informeren en helpen om weloverwogen beslissingen te nemen. Het laatste dat ik wil is dat je je ongemakkelijk of overweldigd voelt.
Wie is de eigenaar van de opgeleverde website?
Je bent altijd volledig eigenaar van je eigen website. Hoewel ik je niet graag kwijt raak als cliënt.
Hoe lang duurt het om een website te maken?
Elk project is anders, maar gemiddeld duurt een website bouwproject tussen de 1 en 4 weken. Deze tijdslijn kan langer of korter zijn, afhankelijk van hoe snel teksten en afbeeldingen worden aangeleverd en hoe snel wordt gereageerd op mijn mails, berichten en telefoontjes.
Ik weet nog niet wat mijn budget is. Wat nu?
Zonder een budget is het voor mij moeilijk om aan te geven wat ik wel of niet voor je kan doen binnen wat je wilt investeren.
Een budget opstellen, wanneer je niet precies weet wat je doel met de website is, is niet eenvoudig. Ga daarom bij jezelf te rade voor je contact met mij opneemt, en zoek uit:
– Wat het doel van de website is?
– Wat het je waard is om je doel te bereiken?
– Wat je bovengrens is voor het bereiken van het doel?
En probeer aan de hand van deze vragen je budget te bepalen.
Moeten wij alle inhoud gereed hebben voordat we contact met je kunnen opnemen?
Het is de meest ideale situatie voor de voortgang van de bouw van de website. Maar nee. Ik kan aan de slag gaan door tijdelijke dummy-inhoud te gebruiken terwijl je werkt aan het voltooien van de inhoud. Ik geef je zelfs een overzicht van de inhoud die nodig is, om de zaken gemakkelijker te maken. Dit geeft je richtlijnen voor het type tekst en afbeeldingen dat het beste zou presteren op je website.
We zitten niet in je directe omgeving. Kun je onze zakelijke website wel maken?
Tuurlijk! Ik ben goed met telefoon, e-mail, Zoom/Teams en andere communicatiemiddelen. Mijn klanten zitten in heel België/Nederland.
Ontwikkeling
Maak je gebruik van een bestaand thema voor onze website?
Een thema van de grond af opbouwen kost veel tijd en is daarom vrij prijzig. Daarom maak ik gebruik van een premium beginthema dat ik geheel naar je wensen kan aanpassen.
Werken je websites ook op mobiel en tablet?
De meeste mensen bezoeken websites tegenwoordig vanaf een mobiel apparaat. Daarom zijn ook alle websites die ik bouw 'mobile responsive', wat inhoud dat de website zich aanpast naar de grootte van het scherm waarop de site bekeken wordt.
Kan de functionaliteit van onze website later worden uitgebreid?
Uiteraard. De nieuwe website is gemaakt op de groei. Pagina’s en berichten kun je eenvoudig zelf toevoegen aan de website. Wil je ook zelf het uiterlijk van de site kunnen aanpassen, dan geef ik op aanvraag volledige toegang tot alle aspecten van de website. Dit gebeurt geheel op eigen risico en de benodigde kennis hiervoor zal je zelf moeten opdoen.
Wil je later aanpassingen (laten) aanbrengen in het uiterlijk van de website of wil je nieuwe functionaliteit laten inbouwen in de website, dan is dat geen probleem. Hier is wel een nieuwe overeenkomst voor nodig.
Hoeveel ontwerpherzieningen laat je toe?
Standaard laat ik twee revisieronden toe. Ik vraag je mij iedere keer een uitgebreide lijst met wijzigingen te geven om het proces snel en soepel te laten verlopen. Revisies worden alleen een probleem als het duidelijk is dat we in een rondje draaien, of je geen beslissingen neemt. Gebeurt dit, dan zal ik intensief met je samenwerken om het project weer op de rails te krijgen.
Betaling + Garanties
Zijn er terugkerende kosten verbonden aan het bezit van een website?
Ja, dit is iets dat door veel designers niet wordt vermeld voor ze beginnen aan een project. Je hebt minimaal webhosting (maandelijks of jaarlijks gefactureerd) een jaarlijkse domeinnaamreigstratie nodig. Wil je daarnaast dat je website wordt onderhouden of dat je support krijgt, dan zal dat ook maandelijks terugkomen.
Welke betaalmogelijkheden bied je? Hoe werkt het betaalproces
Betalen gaat bij mij heel eenvoudig: Ik stuur een factuur via e-mail en deze betaal je via overschrijving.
Opdracht tot 1000 euro:
Hierbij stuur ik één factuur voor het gehele afgesproken bedrag. Ik begin met het project wanneer deze factuur betaald is.
Opdracht boven de 1000 euro:
25% vooraf, overige bedrag bij oplevering. Ik begin met het project na ontvangst van de aanbetaling. Is deze website klaar en ben je tevreden, dan stuur ik een factuur voor het overige bedrag. Na ontvangst van de betaling van de factuur is de website jouw eigendom, wordt deze op de server gezet en krijg je toegang.
Zolang je bij mij klant blijft, blijf ik ook beheerder van de website.
Onderhoudskosten en support worden maandelijks of jaarlijks gefactureerd.
Ik doe niet aan betalingstermijnen en betalingsherinneringen. Ik ben geen bank, dus geen 30 dagen betalingstermijn of termijnbetalingen. Je schaft een dienst aan, ik vervul de dienst en verwacht dan ook betaald te worden. Op die manier behouden we een gezonde zakelijke relatie.
Biedt je een garantie op de correcte werking van de website?
Gedurende de eerste maand na oplevering bied ik garantie op de correcte werking van de site zoals ik deze gemaakt heb. Zijn er problemen door software (plugins) die je zelf hebt geïnstalleerd, dan reken ik mijn uurtarief.
Maak je gerbuik van een servicecontract, dan zorg ik ervoor dat de site wordt teruggezet naar de oudere versie van de software, zodat de site weer draait. Zijn er problemen door software (plugins) die je zelf hebt geïnstalleerd, dan reken ik mijn uurtarief.
Jouwweb
Wat is jouwweb?
Jouwweb is een software waarmee je de tekst en afbeeldingen op je website kunt bewerken en beheren. Het is open source en gemeenschappelijk ontwikkeld, wat betekent dat iedereen vrij is om de software te gebruiken om zijn website mee te bouwen.
Wat is een content management systeem (CMS)?
Een content management systeem (CMS) of contentbeheersysteem is software waarmee je de website kunt updaten en beheren via een eenvoudig te gebruiken interface. Zie het als Microsoft Word maar dan voor je website. Zonder deze software moet je voor iedere aanpassing aan je site een ontwikkelaar inhuren. Ik gebruik uitsluitend WordPress, het populairste CMS ter wereld.
Gebruik je Jouwweb-plugins om je websites te maken?
Ik ben geen programmeur. Voor het toevoegen van extra functionaliteit aan je website maak ik daarom gebruik van goed onderhouden en liefst premium plugins. Ik hou de ontwikkelingen goed in de gaten en zorg ervoor dat plugins die opeens problemen veroorzaken worden vervangen.
SEO
Wat is zoekmachineoptimalisatie of SEO?
Zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimization oftewel SEO) is het verbeteren van je website om beter te scoren in de zoekmachineresultaten van zoekmachines als Google en Bing. Staat je website hoger in de resultaten dan die van de concurrentie, dan leidt dit meestal tot meer bezoekers en – hopelijk – meer klanten voor je onderneming.
Hoe werkt zoekmachineoptimalisatie?
Er zijn verschillende technieken om een website te verbeteren om beter te scoren in de zoekmachines. Google beoordeelt je website op heel veel punten. Belangrijk is onder meer dat de website zo snel mogelijk is, dat de site goed draait op mobiele apparaten en hoeveel tijd bezoekers op de site doorbrengen. Daarbuiten maken we onderscheid tussen optimalisatie op de pagina’s en die op andere websites.
Zoekmachineoptimalisatie op de pagina – on-page optimization – is het optimaliseren van de inhoud van de pagina’s, maar ook de samenhang van de inhoud van de gehele site. Dit heeft veel invloed op de plaats (ranking) in de zoekresultaten, maar het omvat veel meer werk dan eenvoudig een plugin op de site zetten (anders zou iedere website hoog scoren).
Zoekmachineoptimalisatie op andere websites – off-page optimization – draait voornamelijk om het krijgen van links naar je inhoud vanaf andere websites. Dit is een moeilijk proces en verkeerd gedaan kan het de website schaden.
Ik bied on-site optimalisatie (zoals de snelheid van de site) en on-page optimalisatie aan. Wil je gebruik maken van een andere partij om off-page optimization te laten uitvoeren, wees hier dan heel voorzichtig mee. Geloof niet in sprookjes.
Kun je me helpen onze website op Google te laten verschijnen?
Ja hoor. Het is bijna altijd mogelijk om je website te laten verschijnen voor “merk” zoekopdrachten, wat betekent dat iemand je bedrijfsnaam typt in de zoekmachine. Wil je dat je site gevonden wordt op bepaalde zoekwoorden in je branche, dan kan dat een stuk moeilijker zijn, afhankelijk van de concurrentie in de branche.
Kun je garanderen dat onze website bovenaan in Google wordt weergegeven?
Nee, met gebruik van eerlijke methoden kan niemand dat garanderen. Gebruikt een ingehuurde partij “strafbare” technieken om je website bovenin Google te krijgen, dan kan Google dit bestraffen en zelfs je website uit de zoekmachine verwijderen. En ja, dat kan. Google is een bedrijf, en heeft geen verplichting om je website in haar resultaten te laten zien.
Iedere onderneming is uniek, en zoekmachineoptimalisatie kan voor iedereen anders uitpakken. Met een uitgekiende optimalisatie is het – afhankelijk van de branche – meestal wel mogelijk om op de eerste pagina te komen.
Support + Onderhoud
Bied je support & onderhoud voor onze website aan?
Natuurlijk. Gedurende de eerste maand na oplevering bied ik ondersteuning bij problemen met de site. Daarna kun je bij mij terecht voor support wanneer je een maandelijks servicecontract afsluit voor support en/of onderhoud van je website. Wil je zonder servicecontract toch hulp bij een probleem, dan reken ik mijn standaard uurtarief.
Hoe lang duurt het voor je op een e-mail reageert?
Ik doe mijn best om alle e-mails binnen de 24 uur te beantwoorden. Gaat het om een echt noodgeval, dan kun je mij bellen op 0494/25.06.25
Domeinnaam
Wat is een domeinnaam?
Een domeinnaam is de unieke naam die je aanschaft voor je website. Het is de naam waaronder je website bekend staat op het internet.
De domeinnaam wordt door een domeinnaamserver omgezet in een reeks getallen die de computer waar je website staat identificeren. Zonder domeinnaam zou iemand die je website wilt bezoeken deze getallen moeten intikken in de browser.
Beter niet vragen...
Kun je een gratis website voor ons maken?
Je komt bij mij omdat ik vaardigheden heb die je zelf niet hebt. Daarvoor verwacht ik betaald te worden.
Heb je een klein budget, dan kunnen we altijd praten over wat ik wel voor je kan betekenen. Gratis werk is echter geen optie.
Kunnen wij betalen wanneer het werk is afgerond
Ik ken jou niet, jij kent mij niet. We zijn vreemden die een zakelijke overeenkomst sluiten. Hoe weet ik dat je mij het projectbedrag in z’n geheel betaalt?
Als zekerheid voor mij bereken ik een 50% aanbetaling vóór ik ook maar begin met het project. Op deze manier weet ik zeker dat ik niet helemaal voor niets werk.
Verder bouw ik de website op mijn eigen systeem en zet ik deze pas op je hosting server wanneer het projectbedrag volledig op mijn rekening staat. Tot die tijd is de website mijn eigendom.
Waarom is het zo duur? Mijn zoon kan een website maken voor € 200
Dat is zeker mogelijk en doe je het zelf dan is het misschien zelfs nog gratis ook.
Ik breng mijn ervaring en expertise naar het project. Ik weet wat wel en niet werkt en of een bepaalde functie wel of neit aan te raden is. Ik weet ook hoe ik ervoor kan zorgen dat de gevraagde functionaliteit echt werkt.
Bij mij heb je zekerheid dat ik een goed werkende, professioneel uitziende website aflever aan eht einde van het project.
Kun je deze kleine aanpassingen even snel maken?
Weet je hoeveel tijd een moeite een bepaalde aanpassing in beslag neemt? Hoe weet je of ik hier wel tijd voor heb in mijn agenda?
Heb je een wijziging aan je website, geef dan duidelijk aan wat je wilt laten veranderen en op welke pagina dit moet gebeuren en ik laat je weten wanneer ik eraan kan werken en hoeveel het je gaat kosten.
4. Fotografie
Hoe kan ik een fotoshoot vastleggen?
Door het contactformulier op de website in te vullen of ons te contacteren op een van onze social media kanalen of mail en telelfonisch!
Jouw fotoshoot ligt vast na bevestiging en een voorschot van 50 euro.
Wanneer moeten we de fotoshoot betalen?
Je betaald bij mij altijd na de shoot, maar voor dat je de gekozen beelden ontvangt. De foto’s met het watermerk mogen niet gebruikt worden, omdat er niet voor is betaald. Na betaling stuur ik de gekozen beelden, zonder watermerk en op hoge resolutie.
Wel wordt er een voorschot van 50 euro gevraagd, van zodra dat op ons rekening staat wordt de fotoshoot ook vastgelegd in onze agenda en mag je zeker zijn van jouw plaatsje.
Ik wil graag meer foto's dan in de omschrijving staat
In jouw wetransfer linkje zullen meer foto's staan dan het aantal dat inbegrepen zit in jouw pakket.
Je kan er dus altijd bijkopen. €5/stuk, Moest je heel de gallerij willen aankopen is dit aan + € 85,-.
Bij een huwelijksreportage zijn alle beelden inbegrepen zoals in het pakket vermeld.
Waar gaat de fotoschoot door?
De fotoshoot kan zowel thuis, in je eigen omgeving, als op een mooie buitenlocatie plaatsvinden.
Zelf houd ik enorm van foto’s in de natuur. Denk hierbij aan een mooie zandvlakte, heide of open plekken in de bossen. Ikzelf weet een aantal mooie locatie's zijn moest je zelf geen inspiratie hebben. Hieruit kun je kiezen bij het boeken van een shoot.
Wellicht heb je zelf een leuke locatie in gedachten. Laat het mij vooral weten, want ik sta open voor alle ideeën!
Ook hebben we in de buurt een aantal studio's die we kunnen afhuren. Hier wordt een supplement voor aangerekend. Wij hebben momenteel 1 studio in ons gamma zitten.(@studioprosperbeveren) waar een supplement aangerekend wordt van + € 50,-.
Wens je graag gebruik te maken van een andere studio, kan dit zeker. Hiervoor horen we even wat de mogelijkheden zijn.
Wij bekijken alle mogelijke samenwerkingen en dit wordt in de toekomst uitgebreid.
Wat doen we bij slecht weer?
Het hoeft niet persé zonnig te zijn voor mooie foto’s, zolang het maar droog is. Maar wanneer het weer echt niet meewerkt, bijvoorbeeld omdat het regent, dan verplaatsen we de shoot (kosteloos).
Wat trek ik aan?
Wanneer je een shoot bij mij boekt, stuur ik een document naar jullie toe met tips en adviezen. Hierin geef ik ook kledingtips.
Kom je er alsnog niet uit? Je mag mij altijd foto’s van je outfit sturen. Ik kijk met liefde met jullie mee!
Ikzelf bied onze cliënt closet aan, waar ook uitgekozen mag worden bij bepaalde shoots. (deze wordt aangevuld)
Je kan deze op de instagrampagina bij de highlights terugvinden. (@amareo_fotografie)
Wanneer ontvangen wij de foto's?
Binnen de 2-4weken ontvangen jullie de foto's. Dit kan vroeger zijn ook.
Voor huwelijksreportages gelden andere leveringstermijnen die ook afgesproken zijn en bij de info terug te vinden is.
Op welke manier worden de foto's afgeleverd?
Jullie krijgen, binnen 2-4 weken een linkje via wetransfer met de foto's en watermerk (de foto's met watermerk mogen NIET gebruikt worden), daarna geven jullie mij door welke foto's jullie willen (aan de hand van de nummertjes). Zodra jullie een keuze hebben gemaakt zal ik de foto’s via Wetransfer versturen zonder watermerk.
Gebruik je onze foto's op sociale media?
Ja deze foto's worden gebruikt op social media of reclame doeleinden.
Wens je dit liever niet, breng mij dan op voorhand op de hoogte en dan worden deze NIET gebruikt.
Ik vind niet direct terug wat ik wil in jouw tarievenlijst.
Stuur mij dan gerust een berichtje, samen kunnen we tot een gepersonaliseerde offerte komen!
Is het mogelijk om een fotoshoot cadeau te doen?
Jazeker!
Je kan bij mij een cadeabon betellen tegen ieder gewenst bedrag.
Neem gerust contact op als je een cadeaubon wenst aan te kopen.
De cadeaubonnen zijn 1 jaar geldig (kunnen gepersonaliseerd worden)
